Predstavljena nova digitalna usluga koja će omogućiti jednostavnije i brže pokretanje poslovanja - START

Slika /arhiva_gospodarstvo/public/downloaded/Start.png
Poduzetnici u Hrvatskoj od danas svoje poslovanje mogu pokrenuti u tek nekoliko dana, putem novog digitalnog servisa Vlade Republike Hrvatske - START. Radi se o informacijskom sustavu koji omogućuje brzo i jednostavno pokretanje poslovanja elektroničkim putem za trgovačka društva i obrt. Usluga je dostupna preko sustava e-Građani, a osnovni preduvjet korištenja je posjedovanje vjerodajnice sigurnosne razine 4, što podrazumijeva elektroničku osobnu iskaznicu ili FINA-in certifikat.

Novu digitalnu uslugu u Ministarstvu gospodarstva, poduzetništva i obrta danas je predstavio ministar Darko Horvat, ističući kako je primarni cilj uspostave ovakvog sustava bio povezati postojeće poslovne registre, baze podataka i postupke u jednu cjelovitu uslugu, kako bi se budućim poduzetnicima i obrtnicima olakšao ulazak u svijet poslovanja te ih rasteretio nepotrebnih nameta i drastično im skratio potrebno vrijeme.

Ovo je naš doprinos digitalizaciji gospodarstva i unapređenju okvira za poslovanje u Hrvatskoj, čime također pokazujemo i način kako stvari možemo puno brže pokrenuti prema naprijed. Međuresorna suradnja ovdje je odigrala ključnu ulogu jer smo desetak različitih institucija povezali u jedan funkcionalan sustav koji će budućim poduzetnicima uvelike olakšati i pojednostaviti početak  poslovanja“, objasnio je ministar Horvat te dodao kako su uz resorna ministarstva u realizaciji ovog projekta sudjelovale i brojne druge institucije poput trgovačkih sudova, Porezne uprave, Državnog zavoda za statistiku, HZMO-a, HZZ-a, HZZO-a, Hrvatske udruge banaka, Središnjeg državnog ureda za razvoj digitalnog društva i drugih. „Proces koji je do sada trajao i do mjesec dana svodimo na tek nekoliko dana. Sedam različitih koraka koje je bilo potrebno poduzeti sada svodimo na jedan. Na taj način ujedno budućim poduzetnicima, koje i na ovaj način želimo potaknuti na ulaz u poduzetništvo, dodatno rasterećujemo različitih nameta, naknada, administrativnih troškova i vremena potrebnog kako bi se obišli svi šalteri. No, ovo nije kraj priče jer ovu uslugu u narednom periodu planiramo dodatno unaprijediti te na kraju omogućiti i zatvaranje tvrtke, odnosno startu dodati stop“, zaključio je Horvat.

Javni sektor mora nastaviti činiti sve kako bi bio što kvalitetniji servis građanima i poduzetnicima

O važnosti kvalitetne međuresorne suradnje za izradu ovakvog digitalnog sustava govorio je i državni tajnik Ministarstva pravosuđa Juro Martinović. „Ovo je još jedan pokazatelj kontinuiranih napora i nastojanja ove Vlade u pronalasku različitih rješenja koja će našima građanima olakšati život. Javni sektor, dakle svi Vladini resori, mora činiti sve da bude kvalitetan servis građanima i poduzetnicima. Ministarstvo pravosuđa dala je svoj doprinos ovom projektu kroz izmjene Zakona o trgovačkim društvima i Zakona o državnom registru, što je omogućilo da ovaj projekt ide dalje i da poduzetnici koji imaju dobre poslovne ideje mogu iste i realizirati bez da im administracija u tome bude zapreka“, naglasio je Martinović i dodao kako je u današnjim tržišnim okolnostima brzina presudan faktor, te da će ova usluga sigurno doprinijeti daljnjem rastu konkurentnosti našega gospodarstva.

Brojne prednosti START-a predstavili su djelatnici FINA-e, koja je i realizirala sam projekt. "Manji su troškovi, kraće je trajanje, manje je dokumenata, a više informacija, te je dostupno u svakom trenutku. To je ogledan primjer usluge kakvu želimo omogućavati našim poduzetnicima, koji nam se uvijek mogu obratiti s pitanjima ukoliko im neke stvari neće biti jasne“, objasnio je predsjednik FINA-e Dražen Čović, dok je više detalja u kratkoj prezentaciji predstavila direktorica sektora servisa za državu Iva Sabljak.

U sljedećem koraku stvaranje mogućnosti za pokretanje poslovanja inozemnih osnivača i upis promjena

Na važnost koju će ova usluga imati za sve buduće poduzetnike i obrtnike osvrnuo se i predsjednik Hrvatske obrtničke komore Dragutin Ranogajec. „Drago mi je što ćemo uspostavom jedne ovakve usluge gubiti puno manje vremena na administraciju i prikupljanje brojne papirologije, na čemu čestitam svima koji su sudjelovali u izradi same aplikacije. Iznimno je važno da svi oni koji žele ući u biznis za to dobe priliku u što kraćem roku i na što jednostavniji način. Poduzetnici i obrtnici moraju se baviti svojim poslom i ne bi se trebali zamarati onime što se događa u obradi njihovog zahtjeva“, rekao je Ranogajec.

Poznato je kako se u drugoj fazi uspostave očekuje elektroničko pokretanje poslovanja za inozemne osnivače, nakon čega se planira uvesti i mogućnost upisa promjena. "Kada se za to steknu preduvjeti, sustav START će se povezivati s drugim sustavima koji mogu unaprijediti čitav proces pokretanja poslovanja. Krajnji cilj nam je ovu aplikaciju učiniti prepoznatljivim virtualnim mjestom na koje poduzetnici iz Hrvatske, ali i cijelog svijeta, dolaze kako bi se informirali o željenoj djelatnosti ili obliku poslovanja, na kojem pokreće svoje poslovanje, ali se na isto vraća svaki puta kada ima potrebu neku promjenu u svome poslovanju pravno regulirati ili se uključiti u procese poboljšanja poduzetničke klime svojim prijedlozima", zaključio je predstavljanje nove digitalne usluge ministar Horvat.


"START-Jedan korak do poslovanja"
Kratki vodič kroz aplikaciju START

Više informacija o sustavu potražite na https://start.gov.hr

Stranica