Održana konferencija MAGROS 2018 na temu Maloprodaja u EU - trendovi i izazovi

Slika /arhiva_gospodarstvo/public/galerija/magros soić.jpg

 

Danas je u tvrtki Kraš održana jubilarna 30. konferencija za proizvođače i trgovce MAGROS 2018., a konferenciju je otvorila pomoćnica ministra gospodarstva, poduzetništva i obrta Ivana Soić. Konferenciju su organizirali Hrvatska gospodarska komora i poslovni časopis Suvremena trgovina, a ovogodišnja je tema „Maloprodaja u EU – trendovi i izazovi. Trgovino, Quo vadis?“.

"Trgovina je danas jedna od najkonkurentnijih, najdinamičnijih i najpropulzivnijih grana hrvatskog gospodarstva te zrcalna slika ukupnih makroekonomskih kretanja. Ovaj je sektor vrlo važan za cjelokupnu ekonomiju države, udio je trgovaca u ukupnom broju poduzetnika 18,7 posto, dok 15,8 posto od ukupno zaposlenih u Hrvatskoj radi upravo u trgovini", istaknuo je potpredsjednik HGK za trgovinu i financijske institucije Josip Zaher

Prilikom otvorenja pomoćnica ministra Ivana Soić istaknula je važnost inovativnosti te uvođenja digitalnih usluga i tehnologija radi dostizanja potrebne efikasnosti i stvaranja konkurentnosti: „Digitalna tehnologija omogućava promjenu načina pružanja javnih usluga i jednostavniju i jeftiniju dostupnost državnih institucija građanima i poduzetnicima. Uz proširivanje broja usluga koje su digitalno dostupne kroz servis e-građani, proširuju se i mogućnosti za jeftinije poslovanje“. Soić je najavila uvođenje elektroničkog računa, u prvom redu za postupke javne nabave, s ciljem da do 2020. godine elektroničko fakturiranje postane primarna metoda razmjene računa u Republici Hrvatskoj.

Pomoćnica Soić istaknula je i kako je postavljen pravni okvir za elektroničko pokretanje poslovanja, putem jedinstvenoga elektroničkog obrasca, na jednome mjestu. Ministarstvo također priprema i aplikaciju za zaprimanje zahtjeva i izdavanje rješenja vezano uz postupak utvrđivanja minimalno tehničkih i drugih uvjeta za obavljanje djelatnosti trgovine, a čija puna primjena se očekuje krajem ovog mjeseca. Na taj način će se administrativni troškovi u trgovini smanjiti za 33%. Razvijena je i aplikacija za zaprimanje zahtjeva i izdavanje rješenja o ispunjavanju uvjeta za obavljanje posredovanja u prometu nekretnina i upis u Registar posrednika, kao i izdavanje rješenja za upis u Imenik agenata.

Ovogodišnji skup trgovaca i proizvođača, MAGROS protekao je u znaku svestrane rasprave o ulozi trgovine unutar Europske unije i, posebno, Hrvatske. Naglasak je stavljen na ukupna kretanja, pa je Ivan Damir Anić, autor studije izrađene u Ekonomskom institutu, predstavio analizu trgovine na malo u razdoblju posljednjih deset godina. Ljubo Jurčić, profesor na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu, osvrnuo se na osobnu potrošnju gospodarstva Hrvatske, EU i svijeta. Direktor političkih poslova i trgovine EuroCommerce-a Neil McMillan istaknuo je najvažnije trendove u trgovini EU. To sudigitalizacija poslovanja ukupnog gospodarstva, čemu se maloprodaja i veletrgovina moraju ubrzano prilagođavati, usporeni gospodarski rast, što se nepovoljno odražava i na potrošnju, zatim sve izrazitija pojava protekcionizma na jedinstvenom tržištu te potreba usklađivanja gospodarstva s održivim rastom.

U dva panela sudionici su raspravljali o međuovisnosti trgovine, proizvodnje i turizma te kako zaustaviti zapostavljanje razvoja ruralnih i manje razvijenih područja.

„U svrhu smanjenja administrativnih ograničenja, Zakonom o trgovini, kao i Zakonom o ugostiteljskoj djelatnosti, uveden je institut nastavka obavljanja djelatnosti bez izdavanja novog rješenja o ispunjavanju uvjeta za obavljanje djelatnosti trgovine ili ugostiteljstva. Na taj način trgovcima, kao i ugostiteljima, omogućava se jednostavnije pokretanje poslovanja i otvaranje novih radnih mjesta bez dodatnog financijskog opterećenja i u kratkom roku“, rekla je tijekom panela Marija Kulaš, načelnica Sektora za trgovinu i tržište u Ministarstvu gospodarstva, poduzetništva i obrta te istaknula: „Trgovina je motor globalnog rasta te doprinosi dugoročnom otvaranju radnih mjesta. Ima utjecaj na ljude i njihovo poslovanje te nudi put razvoju gdje god ljudi žive. Veliki broj radnih mjesta, direktno ili indirektno, ovise o razvoju trgovine kao uslužne djelatnosti. Ona je globalni generator proizvodnje i stvaranja novih  radnih mjesta. Zbog toga, rad na odabiru učinkovitih trgovinskih politika iz kojih proizlazi politika stvaranja novih radnih mjesta, predstavlja jedan od njenih najvažnijih prioriteta“.

Na panelu je posebno istaknut projekt „Od polja do stola“, zatim što sa stajališta zaposlenosti znači kupovina domaćih proizvoda, a ujedno je razmotreno i što nam donosi povećana internacionalizacija i kako se domaći trgovački lanci nose s tim problemima.

 



Stranica