Održana konferencija "Trgovina budućnosti - Digitalno doba trgovine."

Slika /arhiva_gospodarstvo/slike/IMG_6202.jpg

U organizaciji Hrvatske gospodarske komore danas je u Vodicama održana prva konferencija o trgovini Trgovina budućnosti - Digitalno doba trgovine.
Ispred Ministarstva gospodarstva, poduzetništva i obrta uvodni pozdravni govor održala je državna tajnica Nataša Mikuš Žigman koja je tom prilikom naglasila kako trgovina u cjelini, u Hrvatskoj, spada među najvažnije dijelove hrvatskog gospodarstva pokazuju to brojke po kojima trgovina generira 10 posto hrvatskog BDP-a. "Kada govorimo o trgovini budućnosti, odnosno digitalnom dobu trgovine, internet trgovina postaje sve važniji način poslovanja hrvatskih trgovaca i najlakši način za širenje poslovanja na tržište Europske unije i izvan nje." istaknula je državna tajnica.

Upravo stoga Ministarstvo u narednom periodu planira novelirati provedbene propise iz svoje nadležnosti, u dijelu koji propisuju uvjete za obavljanje tog oblika trgovine, a koje će omogućiti jednostavno pokretanje i rad web shopova kao i brzo prilagođavanje suvremenim trendovima i promjenama. Također, govoreći o trgovini putem interneta državna tajnica istaknula je elektroničko fakturiranje, kao jedan od segmenata koji doprinosi daljnjem razvoju digitalnog tržišta. U tom smislu obveza korištenja elektroničkih računa u javnoj nabavi je značajan korak naprijed u digitalizaciji poslovanja u Republici Hrvatskoj, koji je već polučio iznimno dobre rezultate.

Prema zadnjim raspoloživim podatcima, ukupan broj registriranih javnih naručitelja je 5.300, ukupan broj gospodarstvenika koji su slali račune je 21.000, dok je ukupan broj poslanih računa preko nacionalne centralne platforme 1.020.000.

Računajući da su ove brojke zapravo statistika od 1. srpnja 2019. dakle za 3 mjeseca, možemo biti i više nego zadovoljni. Govoreći o trgovini nikako ne smijemo zanemariti aspekt zaštite potrošača u istoj. Zaštita potrošača je od velike važnosti za potrošače, ali i za trgovce kojima bi potrošač uvijek trebao biti na prvom mjestu te je u tu svrhu nužno educirati obje strane i potrošače i trgovce. Zaštita potrošača nužna je kako bi se osiguralo primjereno funkcioniranje tržišnog gospodarstva i osigurao nadzor nad tržištem i dodatno regulirali ugovorni odnosi između potrošača i trgovca te uredila zaštita osnovnih prava potrošača pri kupnji proizvoda i usluga, kao i pri drugim oblicima stjecanja proizvoda i usluga na tržištu.

No, ono što je najvažnije istaknuti Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta kontinuirano radi na unaprjeđenju dobrih partnerskih odnosa sa poslovnom zajednicom, trgovcima kao i njihovim predstavnicima i samo sinergijom svih dionika možemo ovu temu dići na višu razinu i postići produktivan dijalog. Josip Zaher, potpredsjednik HGK za trgovinu i financije naglasio je kako digitalizacija mijenja trgovinu, no kupcima je i dalje najvažnija cijena dok je Andrija Mikulić, glavni državni inspektor istaknuo kako se broj prekršaja u sektoru trgovine značajno smanjio. " u 2017. godini preko 80 posto svih pregledanih internet stranica nije imalo istaknute sve propisan predugovorne informacije , dok je to u 2018. palo na 64 posto te se i u ovoj godini smanjuje" rekao je glavni državni inspektor.

Na konferenciji se analiziralo stanje i trendovi trgovine u Hrvatskoj, a li i u Europi, a poseban naglasak je bio na novim trendovima digitalnog marketinga i društvenih mreža.
Na panel raspravi, koja je uslijedila nakon niza predavanja, predstavnici gospodarstva iz sektora trgovine te institucija razgovarali su o izazovima s kojima se susreću hrvatski trgovci.

Cijelo vrijeme trajanja konferencije djelatnici Ministarstva, gospodarstva, poduzetništva i obrta, Uprave za trgovinu na posebnim štandovima educirali su sudionike konferencije o alatima koje građani i poduzetnici imaju ne raspolaganju, a koji im mogu pomoći da ostvare svoja prava i iskoriste poslovne prilike koje pruža zajedničko europsko tržište.



Stranica