Vlada potvrdila želju i namjeru revitalizacije brodogradnje u Puli

Slika /arhiva_gospodarstvo/public/fotke javnost/234-sjednica-VRH.jpg
Ministar gospodarstva, poduzetništva i obrta Darko Horvat izjavio je u četvrtak kako je Vlada Republike Hrvatske na svojoj današnjoj sjednici zaključkom iskazala jasnu želju i namjeru za revitalizacijom brodogradnje u Puli te da će se u novo osnovanom društvu pomno pratiti način na koji se koriste državna jamstva. 

Tom prilikom sastao se i s predstavnicima radnika bivšeg Uljanika te istaknuo kako se na ovaj način želi osigurati 'clean start' nakon niza loših poslovnih odluka, posebice u razdoblju od 2011. do 2015. godine i potrebe za sanacijom brodograđevne djelatnosti u Puli i Rijeci. "Najava koja je gotovo godinu dana bila želja, brod koji je ostao nedovršen, a za njega su novci bili potrošeni, djelatnost koja je za Pulu vrlo bitna, novim trgovačkim društvom - Uljanik Brodogradnja 1856. od danas su stvorene pretpostavke da se u toj tvrtki krene u revitalizaciju brodograđevne djelatnosti", istaknuo je ministar. Naglasio je također kako je intencija Vlade da se revitalizira strojni park i da država sva potraživanja koja ima u stečajnom postupku Uljanik Brodogradilišta prenese na novu pravnu osobu.

"Onoga trenutka kada se taj proces zaključi, država je spremna pomoći novoj kompaniji oko revitalizacije brodogradnje osiguranjem određenog potrebnog novca da bi se dobile ili obnovile sve potrebne licence i da bi se brod, koji je ostao nedovršen, po tržišnim uvjetima priveo svrsi i pronašao svog kupca", pojasnio je Horvat. Naime, u pulskom je brodogradilištu nedovršena novogradnja 526 (brod za prijevoz žive stoke).  

Nema izdavanja novih državnih jamstava bez da se brodovi završavaju u roku

Ministar je rekao kako će proces transformacije na novo društvo trajati dva do tri tjedna, ali će se osiguranje potrebnih sredstava, kroz kreditni aranžman za koji će jamčiti Vlada, dogoditi tijekom lipnja. Isto tako, otkrio je da sada slijedi proces imenovanja Uprave, odnosno odgovornih osoba u Uljanik Brodogradnji 1856, što bi se moglo dogoditi u sljedećih desetak dana.

Poručio je kako više ne postoji šansa da se izdaju državna jamstva a brodovi ne završavaju. "Dogodi li se da se prvo jamstvo ne vrati državi u proračun i novo trgovačko društvo i sva ostala trgovačka društva koja su u toj djelatnosti mogu očekivati drugačiji odnos države prema takvim gospodarskim subjektima", poručio je Horvat. 

Novu tvrtku pratit će stroga koncepcija nadzora, rekao je ministar, dodajući da sva državna jamstva izdana u proteklih godinu dana na terenu imaju dvotjedni nadzor dinamike izgradnje. "Naruši li se ta dinamika, postoje alati i mehanizmi temeljem kojih se mogu i povući državna jamstva i na naplatu doći kreditni aranžman", rekao je. 

Broj zaposlenih u Uljaniku diktirat će tržište i broj novih narudžbi

Jedan od predstavnika radnika pulskog Uljanika Samir Hadžić, nakon sastanka s ministrom zahvalio je premijeru i Vladi koja je današnjom odlukom Uljanik iz nečeg lošeg stavila u kontekst jednog novog početka i prilike da se sve ono loše kroz vrijeme ispravi. "Neka dinamika toga dešavat će se kroz šesti mjesec gdje će se izabrati Uprava društva te prenijeti dio procesa na novu tvrtku, a nakon toga će se brodogradilište početi dizati operativno", rekao je.

Hadžić vjeruje da će interes za Uljanik, koji po njemu postoji i sada, u budućnosti pokazati da on nije samo ono što je bilo protekle dvije godine nego da je to tradicija duga 164 godine. „Nove narudžbe za brodove diktirat će razvoj i broj ljudi u novom Uljaniku, a to može biti od 500 do 1.500 ljudi. Prema planu, u sljedećih šest mjeseci, što se tiče operativnog dizanja brodogradilišta, broj radnika iznosit će njih 250“, zaključio je Hadžić.

Stranica